söndag 1 maj 2016

Undermedvetande eller great minds think alike?

Ibland är det otroligt. när man har börjat fundera över något själv och tror man är själv om det och så visar det sig att hur många som helst är inne på samma sak. Om det beror på att man inte har lagt samma vikt på att tänka på det eller om det är så att verkligen alla kommer på samma tanke.

Detta gällde mitt senaste inlägg jag skrev om nätmäklarna där jag fått upp ett visst intresse för Nordnet. Skummade igenom bloggflödet och märker att det här är på tapeten hos många bloggare och där det gjort analyser i flera etapper. Även börspodden tog upp bolaget i senaste avsnittet märkte jag efter att ha lyssnat ikapp.

Det här har varit riktigt bra för mig då jag kunnat ta del av mycket input. Det hade till exempel inte kommit fram till mig att de bedriver utlåning av krediter och gör stora kreditförluster på detta. Jag har i och för sig inte kollat på det finansiella så det är kanske inte så märkligt.

Jag har dock valt att inte gå vidare med mitt intresse. Mycket prispress i branschen känns det som, bra för kunderna, mindre bra för bolaget och överallt verkar alla hålla Avanza som den bättre och jag vill ha ledande bolagen i min portfölj och använder som sagt Avanza som min plattform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar