måndag 9 maj 2016

Min portfölj 20160509

Varje månad har jag som ambition att jag ska uppdatera min portfölj. Kan även ske oftare om jag gör någon stor förändring. Sedan senast har jag sålt en del Spiltan samt så har Disney och NCC gjort entré i portföljen. Till antalet tycker jag mängden bolag är bra, jag hänger fortfarande med i rapportflödet, jag undrar dock om jag verkligen skulle klara av 20 bolag som jag har satt som absolut tak. Då får jag bli mer effektiv innan dess.

Nu innehåller portföljen 11 bolag plus Spiltan räntefond som är vart jag placerar mina likvider som ska användas för aktieköp längre fram om tillfälle ges. Det är en del bolag som har avsevärt större andel i portföljen och så kommer det nog att fortsätta vara, men ambitionen är att fylla på i varje bolag så att de åtminstone har en chans att påverka portföljens utveckling, men de lägena måste jag vänta in.

Så här ser portföljen ut idag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar