söndag 22 maj 2016

Försäljningar av ABB och Clas Ohlson

Som jag var inne på i föregående inlägget så har jag sålt ABB och Clas Ohlson. Båda bolagen handlas långt över vad jag är villig att betala och det toppat med att både VD och vice VD sålde tilldelningen eller del av tilldelningen i Clas Ohlsons aktiesparplan. Det fick mig att tycka att det är rätt tillfälle att sälja. Hade inte sålt om de behållit för då vet man att de verkligen har grejer på gång framöver. Men om de med mest insyn överväger och gör andra investeringar då finns det bättre tillfällen att äga bolaget än vid sådana här värderingar.

ABB har automationsdelen jag är väldigt intresserad av, men jag är för dåligt insatt i de olika delarna för att se hur bolaget kommer utvecklas framöver och vill därför inte äga så långt över min köpkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar