torsdag 12 maj 2016

Inköp Disney och en försäljning?

 Idag så kommer jag fylla på i mitt innehav i Disney. De gör det mesta rätt, att sjunka 4 % hjälper bara mig att komma in billigare. Många filmer har släppts och genererat stora intäkter på kort tid, men som inte kommer med förrän nästa rapport. Nu handlades man inte ned för att man inte presterar, utan för att man missar analytikers förväntningar, passar bra för mig. Jag ska dubblera mitt mycket blygsamma innehav så att det kan påverka portföljen mer än på marginalen.

Jag har även sålt en del utav mina Castellum aktier, jag känner mig inte säkert på att öka i bolaget på den här nivån och därför så minskar jag mitt innehav så att jag har pengar för att vara med i emissionen utan att storleken på innehavet förändras markant. Jag kunde väntat till handeln med teckningsrätterna men jag anser att det är bättre att inte krångla till det mer än nämnvärt utan bara teckna mig för min andel när det så är dags. Så det är inte någon "riktig" försäljning i portföljen utan jag kommer att fortsätta ha Castellum i portföljen och tycker det är bra att vara diversifierad mot fastighetsmarknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar