tisdag 29 mars 2016

Q1

Jag är lite snabb ut med det första kvartalet för egen del men då alla kostnader och inkomster redan är bokförda så passar jag på att redovisa det ändå. För att göra bilden klar så resulterade även mitt månadsinköp i köp av Handelsbanken A och Industrivärden C. Dock kompletterades de här köpen av köp av Spiltan räntefond. Handelsbanken köptes med lite distans till min satta köpkurs men Industrivärden ligger och pendlar med någon krona runt köpkurs och då jag inte vill att innehavet av Handelsbanken ska växa sig för stort så inväntar jag ett tillfälle då jag får mer "margin of safety" på köpen av Industrivärden.

Aktuell portfölj för dags dato ser ut som följande:




Jag är även så gott som klar med min bevakningslista. Så nu ska tiden läggas på att analysera innehaven kvalitativt då fokus varit på den kvantitativa delen. Vissa bolag kan få lämna och jag kanske upptäcker nya bolag också. Det skulle vara bra att ha en del att välja bland och där jag gjort klart alla grunder ifall det skulle dyka upp köplägen. Än så länge har jag dock gott om tid på mig eftersom många handlas en bra bit över vad jag är beredd att betala.

Efter varje kvartal ska jag även visa hur det står till med tillgångar och skulder, och efter Q1 ser det ut såhär:
















Det ser inte fullt ut så bra som jag hoppats men det beror på engångskostnader av modell större. Dock har mitt egna kapital börjat öka. Mina tillgångar ökar dock stadigt och det är mycket positivt. Efter att ha studerat så länge som jag har gjort så är jag nöjd att skulderna inte ännu har kommit förbi och jag hoppas jag klarar hålla det röda strecket på rätt sida om det blå. Nu har jag gjort de största investeringarna som jag behöver för ett tag och då ska jag se till att det förblir så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar