måndag 14 mars 2016

65 st

Så många transaktioner köp och sälj har jag mäktat med hittills i år. Det är att vara väldigt aktiv, men har förklaringar:

- Jag har inte haft köpkurser att luta mig mot

- Har köpt i flera bolag på samma gång, ca 5 st olika,  då jag inte sett något som jag får mest värde för pengarna.

- Köpt vid olika tillfällen under månaden för att minimera kostnaden för courtage,(köp för 599 kostar 1 kr, köp för 1198 kr kostar 3 kr) väldigt liten kostnad och egentligen onödigt.

- Sålt en del då jag känt mig osäker (i grund och botten för att jag inte haft någon uppfattning om bolagets värde).




Jag kommer därför att följa upp min aktivitet och jobba för att det ska bli mindre transaktioner än ungefär 1 per dag. Jag ska jobba på mitt tålamod, för det kommer det krävas av mig då jag gillar att göra förändringar, tänka och stuva om i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar