lördag 12 mars 2016

Utveckling?

"...sälja är ju inget man ska göra och vissa hade gjort sina sämsta affärer då de sålt för tidigt. Dock så tänker jag starta att uppskatta vilket pris som jag tycker är lämpligt och vid vilka kurser jag kan tänka mig att köpa mig in i bolag. Då var det lika bra att sälja av de investeringarna som jag känt mig osäker med värderingsmässigt. Nu har jag kapital att investera efter att jag tänkt till först och på så sätt kommer jag inte känna mig lika osäker när aktiekurserna går upp eller ned, för om jag själv vet vad jag tycker företaget är värt så kommer jag bry mig mindre om marknadens fluktationer, men utnyttja dem.

Jag kanske inte kommer överträffa index, men känner att det är mycket mer inspirerande och lärorikt att köpa aktier än att kolla till en indexfond en gång om året. Jag ser det som en utmaning att ändå försöka, och vara stark i övertygelsen av vad något är värt, och försöka vinna fighten mot index."


Det ovanstående är alltså saxat från ett inlägg som jag skrivit för nästan exakt 3 år sedan. Hittade det när jag skulle se hur jag nu hade utvecklats(!) som investerare. Det verkar som att jag inte utvecklats över huvud taget. Kul att se att man fortfarande tänker likadant, konsekvent med andra ord, men det hade varit en stor fördel om jag någon gång tog och gjorde slag i saken samt verkligen följde det sedan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar