söndag 3 januari 2016

Ytterligare justeringar i min kassabok

När det blev uppenbart för mig att jag tvingas till ett inköp av en ny dator så har jag sett att det blir en orättvis bild att ta hela den stora kostnade i en månad, av den anledningen att jag räknar med att använda datorn under lång tid och för att vid inköp av iPhone så är de ofta med månadskonstnad (blev billigare med det), så jag kommer att dela upp datorn på 24 månader i min kassabok. Det här har jag redan gjort med tandläkarbesök och personförsäkring, men använder det även på ett inköp av en produkt, detta då jag ser dator som något nödvändigt och inte som ren konsumtion jämfört med när jag köper nya kläder (har ju mycket kläder sedan tidigare).

Jag har även funderingar på hur jag ska göra med mitt resekonto. Det är pengar som är planerade att användas för resa inom kommande året och jag avsätter 500 kr per månad till detta konto. Semesterresor brukar också tendera att kosta en del, så om jag ska boka utgiften med 500 kr per månad eller under semstern när den väl genomförs är frågan. Tidigare har jag tagit kostnaderna under semestern men då har jag heller inte haft ett resekonto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar