måndag 11 januari 2016

Bevakningslista för utdelningsmaskinen

Jag har två bevakningslistor till min utdelningsmaskin, en som fokuserar mer på utdelningar och företag som jag tycker befinner sig närmare köp och en som jag kallar "när allt rasar" som innehåller kvalitetsbolag men som inte har lika attraktiv direktavkastning och ofta är bolag som har rusat mycket på börsen senaste åren. Det kan tyckas att några bolag skulle ha bytt lista ex. SCA, men jag tycker det företaget skulle vara väldigt attraktivt att äga och min analys förra året förstärkte den känslan, så SCA får befinna sig utanför "när allt rasar"-listan. (Bolagen som finns i min portfölj är också aktuella för påfyllning, men de redogör jag för i annat inlägg.)

Min bevakningslista:

Gjensidige Forsikring
SCA
Malmbergs Elektriska
B&B TOOLS
Kone
Mekonomen
Beijer Alma
Bravida


"När allt rasar"-bevakningslista:

Nolato
Lundbergsföretagen
Axfood
Bahnhof
Hufvudstaden
Assa Abloy
Nibe
Unibet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar