söndag 31 januari 2016

Utgifter

Januari och februari är två månader som jag kommer att komma ihåg ett bra tag. Det har blivit många kostnader som tagits och som kommer att tas.

Det behövdes införskaffas en ny vinterrock då min gamla nu har spruckit allt för mycket för att det ska vara värt att sy den ännu en gång. Jag har gjort detta fleråtalet gånger men nu efter 5-6 år så var det dags för en ny. Hoppas den kommer hålla lika länge!

Min dator kastade även den in handduken då den har slitits i 4-5 år. Här skulle jag kunnat komma undan billigare än jag gjorde, men min erfarenhet av den kvalité Apple producerar med så föll valet på en Macbook Air. Dyrt blir det, men billigare då byte måste ske mer sällan.

Passade även på i mellandagsrean att köpa in byxor och skjortor för 30-40% av ursprungliga priset. Känns bra när det går att utnyttja den här återkommande möjligheten. Har några par byxor som blivit väldigt nötta efter massor av dagar på och efterföljande tvättmaskin. Nu känns det dock som att min garderob innehåller det jag behöver för en bra tid framöver.

Det är intressant när det gäller att köpa saker. Det gör verkligen ont i kroppen när man tänker på hur mycket pengar som behövs för att kunna få utdelningar som täcker köpen. Har man den tanken med sig när man handlar så tänker man efter både en, två och tre gånger.

Nuförtiden är alltså inte känslan enbart positiv när man får tag på något nytt och fräscht som man har letat efter, kassaboken avslöjar alla siffror direkt så det går inte att stoppa huvudet i sanden och  låtsas om som att det inte kostar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar