tisdag 19 januari 2016

Förändring i portföljen

Jag har haft en rätt stor andel bank i min portfölj och kommer fortsätta ha det i form av SHB A. Däremot fick Swedbank igår åka ur portföljen då jag inte har samma känsla för dem. Det är prat om ledningsförändringar, en del som beter sig märkligt och mycket bolån. Jag vill även komma i kontakt med banken, men har dem varken som min privata bank eller bank för företaget där jag jobbar, då tyckte jag det kan vara lika bra att enbart hålla mig med SHB i sektorn.

Likvisen från försäljningen stoppade jag in i mina andra innehav och en liten andel i ett nytt, Mekonomen. Ägde dem tidigare och återkommer nu som ägare när bolaget har sjunkit en del i kurs.

Det kliar i fingrarna när många bolag har tappat en del i kurs och därför ska det vara skönt att få in lite pengar på kontot imorgon för att köpa lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar