lördag 23 januari 2016

En liten bäck

Det är lite fascinerande hur mycket börsen kan röra sig från en dag till en annan. Igår så gick min portfölj upp med hälften av mina månadskostnader, alltså nästan 4000 kr. Vid sådana tillfällen så känns det lite märkligt att köpa kyckling på extrapris när det får så liten effekt på totalen i månadsavstämningen. Jag tänker dock långsiktigt, förstår att såhär kan inte varje dag se ut, utan det gäller att få många bäckar små att fylla på ISK:t med nya fräscha pengar.

En hjälp för att hitta en sådan bäck är en app som jag använder mig av när jag ska handla för veckan. Varje måndag skummar jag igenom vilka matvaror som är på extrapris och på vilka butiker för att sedan bestämma mig för vad vi ska äta under veckan. Smidigt då handlingen går snabbare, mindre impulsköp sker i butiken och framför allt, vi får mest mat möjligt för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar