onsdag 24 februari 2016

Leva från lön till lön...

..fast på ett skruvat sätt. Detta då det inte är så att jag lever upp pengarna varje månad och desperat väntar på att det fylls på med mer. Däremot väntar jag på kommande lön för att se om jag kan slå föregående månads sparande och för att jag tycker det är så skönt att se portföljen växa.

Nu, den här månaden, känns det dock tungt att köpa aktier när förra veckan var så stark. Man vänjer sig snabbt vid rea och får svårt att köpa för fullt pris, så som jag har börjat fungera när det gäller köp i vanliga butiker också och inte bara på börsen.

Jag har funderat på att köpa mer i några innehav men lägga den större summan i räntefond och på bostadskontot. Det skulle vara gott att ha mycket torrt krut om (när?) börsen går ned och då jag inte tycker det är det lättaste att hitta bra värderingar då flera av mina innehav har stigit med runt 10 % senaste tiden, så finns det inte mycket att göra.

La även in en säljorder på fonderna på mitt bostadskonto då jag ser ett kommande hus inom en närmare framtid än jag har gjort tidigare, och då inte vill riskera att insatsen blir lägre än vad den är nu.

Kommer få välbehövligt tillskott framöver då jag både får ökad lön och tjänstepensionsinsättningar, riktigt super för att kunna öka sparandegraden och för att kunna bygga mig en stabil framtid så tidigt som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar