lördag 20 februari 2016

Uppdaterad bevakningslista

Jag har stuvat om i portföljen men jag har även stuvat om i min bevakningslista och slagit samman två stycken till en enda. Jag tyckte det blev för spretigt tidigare och att ha två listor gav även möjlighet till fler bolag att finnas med. Nu har jag rensat bort dem jag anser inte håller måttet tillräckligt om man jämför med bolagen i min portfölj och de som nu fick stanna kvar på bevakningslistan.

Alla bolag har inte någon hög direktavkastning, men till lägre kurser så blir det mer attraktiva bolag då de har fin tillväxt och ökande vinster. En del har dock bra direktavkastning redan nu, men jag kan tycka att priset för aktien är dyrt. Listan ser ut som följande, utan inbördes ordning:

Bahnhof
Starbucks
Kone
Malmbergs Elektriska
Hufvudstaden
Walt Disney
Lundbergföretagen
SCA
Atrium Ljungberg
Axfood
Nibe industrier

Det finns möjlighet för fler bolag att ansluta sig till listan, men jag tycker att det blir många att kasta ögat på så mer än 20 bolag tänker jag inte ha på den. Dyker det då upp något mer intressant bolag får det ersätta ett annat bolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar