söndag 11 september 2016

Träningens utveckling

Såhär 20 dagar efter jag sjösatte min plan att komma tillbaks i gammal god form så har jag hållit igång bra. 9 stycken gympass har avverkats vid sidan av löpningen och fotbollen. Jag har ökat till 77,5 kg i knäböj, 77,5 kg i bänkpress, 37,5 kg i militärpress men minskade i marklyft och är därför på 45 kg där för att träna in en perfekt teknik. När det gäller chins så är det bästa jag klarat 11, 9 och 8 st, men där fluktuerar antalet mera och det är inte någon stadig progression.

Stundtals så har jag fått ändra ordningen på övningarna och ibland blir det benpress istället för knäböj, detta då jag inte är ensam medlem på gymmet och inte heller orkar vänta till min tur.

Jag kommer fortsätta köra det här programmet ett tag till, men inte med samma progression utan ibland kommer jag att köra på samma vikt några pass, detta då jag kan tycka det är mycket att lägga på mer kilo exakt varje pass. Det har även blivit fallet att jag någon gång i någon övning har glömt vad jag körde på senast och då har det av en händelse blivit att jag kört på samma vikt två gånger på rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar