onsdag 7 september 2016

Apples senaste event

Nu har jag sett livesändningen av två Apple event. Det första var när Iphone SE lanserades, då var allt nytt och spännande, för en som inte följt det så nära tidigare.

Idag var alltså andra gången och det kändes att det var ett annat tryck. Att det var större förändringar och uppskattade förändringar. Jag själv håller mig fortfarande till en bra mycket äldre upplaga av Iphone då den inte har några skador och funkar väldigt bra trots alla år på nacken. Dock blir jag mer och mer sugen på att uppdatera mig då de senaste modellerna är så snabba, för det är främst där som min har tappat en del. Även en större skärm skulle jag uppskatta på min telefon.

Det kanske inte blir en 7:a direkt nu för min del men det finns en hel del som jag tror kommer bli uppskattat och jag tänkte lista de saker jag tror kommer mottas bäst av konsumenterna:


  • Vattentät, vet många Iphones bland vänner som har haft det kämpigt när vårt fuktiga klimat har gjort sig påminnt med fullständiga skyfall eller när oturen varit framme och telefonen varit med på saker den inte skulle vara med på
  • Kameran, många förbättringar och helt klart något som kommer uppskattas är zoomandet i bilder och blurrandet av bakgrunder
  • Wireless airpods, för hur ofta är inte sladd något som verkligen är i vägen
Jag å min sida till skillnad mot andra tycker nog att Apple watch var det som fick mig mest imponerad, det är många förbättringar och det lutar mot ett starkt köp för min del. Jag har haft en GPS-klocka från en av de klassiska sportklocktillverkarna tidigare, men att Apple watch series 2 nu har en inbyggd GPS gör att jag ser Apple watch som mycket mer komplett. Det är inte heller fel att den är vattentät och kan användas vid simning. 

Apple känns ohotade på att ta fram produkter och uppdateringar som kommer att uppskattas av kunderna och jag sällar mig till den skaran som aldrig skulle kunna tänka mig byta från något så funktionella och användarvänliga som deras produkter är.

Jag behåller mina aktier i Apple på lång sikt och kommer fortsätta att följa bolaget på nära håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar