tisdag 20 september 2016

Seriositet på en ny nivå

Den senaste månaden så har det hänt något i mitt liv. Från att ständigt ha varit en hyfsat oseriös person, eller en person som klarat att vara riktigt seriös i max en vecka, till att vara ett exempel på seriositeten själv.

Mat, löpträning, gymträning och vilodagar. Alla har fått ett helt annat fokus och jag har lyckats hålla i det i en månad och resultaten av detta har blivit:

- Tränar på vikter jag inte gjort på flera år
- Rekord på milen
- Rekord på halvmarathon

Jag är faktiskt imponerad av vad snabbt resultaten kommit, frågan är hur mycket bättre det skulle bli om jag också fick till en extra timme sömn per natt, för när det gäller den så finns det väldigt mycket förbättringspotential.

Det jag dock tycker är roligast är vilken extra energi alla resultat gett mig. Jag har haft en extra ork till allt, lagar mer mat än någonsin, gör mer hushållssysslor än någonsin, orkar både jobb, skola och träning samma dag och under vilodagar så spritter det i hela kroppen och jag vill inget annat än att röra på mig, så det blir åtminstone promenad som aktivitet.

Jag har även lyckats parera benhinneinflammation, något jag haft väldigt svårt att luska ut tidigare hur jag skulle göra och har trots denna kunnat träna på riktigt bra.

Just nu är mitt liv i ett flow och jag längtar till på lördag då jag äntligen ska springa Lidingöloppet, kommer bli hur kul som helst även om jag med största sannolikhet inte kommer under min i våras uppsatta måltid på 2.30 h. Sommaren var inte optimal för en sådan tid, då fotbollen tog för mycket tid och träning, men klarar jag 2.35 h i år så är jag mer än nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar