lördag 3 september 2016

Alexander Bard, ett geni?

Det går inte att komma ifrån det faktum att Alexander Bard är ett geni. Blev imponerad av hans prat i Sommar i P1 och dök på den här intervjun idag, om än någon månad gammal, men där nästan samma saker tas upp.

Det är alltid skönt att ha någon som ifrågasätter sanningar eller visar andra tankebanor, om än att det också kan kännas lite skrämmande det de säger. Det gäller nog att oavsett alltid vara beredd på förändring och inte se den som ett hot (känns som många verkligen ser den nya världen som ett hot).

Jag är själv ibland rädd för förändring, men allt som oftast har det utmynnat i något bra när man valt att omfamna den och så kommer alltid frågorna riktade mot mig själv: - Varför gjorde jag inte det här så mycket tidigare? Varför var jag så feg?

Det är väl det gamla uttrycket "man vet vad man har men inte vad man får" som stämmer allra bäst in på vad den begränsade faktorn är.

Jag ska i alla fall försöka att alltid ha i tanken och jobba i praktiken för att jag inte ska vara den som stöter bort förändring utan istället ser möjligheterna till något nytt.

Klyschigt inlägg och egentligen räcker det med att läsa första raderna och klicka på länkarna och själv bilda sig en uppfattning, oavsett har man kommit en bit på vägen om man gör det, då har ens syn på världen och hur allt är förändrats åtminstone en smula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar