onsdag 14 september 2016

Den slimmade portföljens utseende

Det blev inte avslut på båda ordrarna jag hade i Tomra, så innehavet är inte någon stor del i portföljen då det endast är blygsamma 1,4 %. Större har däremot Disney och Kopparbergs vuxit sig då jag har fyllt på en del under de nedgångar som varit. Jag tror att det även kommer bli så att jag för första gången på länge kommer att fylla på lite i Hafslund och Castellum för att balansera upp portföljen. Har lite likvider som ska sättas i arbete innan nästa insättning.

Portföljen ser i alla fall ut som nedan efter att jag som i tidigare inlägg bestämt mig för att köpa bolag som tilltalar mig på alla punkter.













Bra bolag, verksamheter som jag i större utsträckning än annat jag ägt förstår, starka ägare eller ledning, bra framtidsutsikter och blandade branscher, jag är väldigt tillfreds med den här portföljen. Ska något bolag tas in på lång sikt måste det konkurrera ut något av befintliga innehav, vilket inte kommer att bli lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar