fredag 12 augusti 2016

Min portfölj 20160812

För att jag ska kunna gå tillbaka och se hur min portfölj såg ut vid olika tillfällen så brukar jag göra en uppdatering när jag gjort någon större förändring. Så efter försäljningen av Industrivärden ser portföljen ut såhär:















Det syns även att jag plockat ut AQ group lika fort som jag skrev om att jag köpt dem. Förstår inte varför jag gång på gång ska vara så otålmodig och inte invänta mina köpkurser bara för att jag gillar alla aspekter av ett bolag. Det är okej om det rör sig om någon procent men 15% från tillåten köpkurs är alldeles för mycket.
Har även fortsatt minska i H&M under uppgången som varit, de är ett annat exempel på när jag tidigare har köpt långt över motiverad kurs, dock ska tilläggas att jag då inte hade någon bevakningslista att följa.
Intrum Justitia fick också lämna av två anledningar; jag orkar inte sätta min in i branschen så jag har ingen koll på verksamheten och jag vill gärna se storägare av "kött och blod".
Novo Nordisk fick åka ut av samma anledning som AQ group, köpt långt över motiverad kurs. Detta har visat sig vara ett lyckokast, på den korta tid jag ägde bolaget hade jag en avkastning på ca 12 % och nu efter rapporten föll bolaget 18 %, så viss tur, viss skicklighet var den här affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar