måndag 1 augusti 2016

Månadsrapport juli

Juli hade jag förhoppningar om att den skulle sluta +- 0 för min del. Det blev inte riktigt utfallet. Detta p.g.a att jag valde att inte periodisera min personförsäkring som jag har gjort tidigare år och så bestämde jag mig för att springa Lidingöloppet. Det är enda nackdelen jag tycker med att delta i tävlingar, att det är så dyrt, men det är så bra för motivationen att vara anmäld till ett lopp.

Det blev med andra ord inte heller någon insättning till min portfölj eller boendespar utan det dröjer nog till september innan det är möjligt. Mina totala tillgångar har dock ökat med 6400 kr trots att månaden slutade på minus i intäkter vs. utgifter. Börsen har varit mycket stark sedan brexit och jag har haft bra fart i mina innehav, framför allt Kopparbergs har tuffat på toppat med en 8 % uppgång sista börsdagen för månaden.

Såhär blev utfallet för månaden:
IntäkterJuli
Försäljningsntäkter0
Bidrag0
Gåvor0
Lån0
Lön8721
Tjänstepension557
Utdelningar0
Summa9278
Boende extra−741
Boende nödvändigt−2492
Fest−902
Kläder−710
Mat−2790
Personligt−1851
Presenter0
Transport−910
Övrigt−1745
Summa−12141
Sparande−2863
Sparandegrad−30,86%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar