lördag 23 april 2016

Utvärdering av en månad

Eftersom jag vill utvecklas som investerare så kan det vara bra att göra en uppföljning hur den resan går. Nu är det en kort period som jag tänker sammanfatta. Som tidigare nämnt hade jag redan för tre år sedan pratat på att jag skulle bli mer av en värdeinvesterare, men inte kommit till skott.
Hur ser det då ut i nuläget?


  • Läst stora delar ur The Intelligent Investor av Benjamin Graham
  • Läst en uppsjö av inlägg på Lundaluppens blogg
  • Komponerat en bevakningslista med motiverade köpkurser
  • Börjat läsa årsredovisningar och föra anteckningar om bolagen
  • Utesluta vissa bolag som verkar toppen men där jag absolut inte begriper styrkorna eller vad de egentligen gör
  • Minskat min aktivitet på marknaden (2 köp-eller sälj hittills i april om man bortser från köp av räntefond) 

Mycket positivt att nämna alltså och målet är såklart att fortsätta med utvecklingen inte vara nöjd, utan ständigt förbättras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar