onsdag 27 april 2016

Liten omstuvning

Det kan inte ha undgått en endaste aktieintresserad person att Apple rapporterade efter stängning igår. Det var första kvartalet man backade på 13 år. Det är värt en eloge och förstås tråkigt att det inte gick att fortsätta på. Det måste dock gå att inse vilka fantastiska jämförelsetal från fjolåret som skulle slås. Apple gör fortfarande en helt otrolig vinst och när det uppstår lägen så blir jag tvungen att fylla på.

Sålde därför 15 st SHB A som köptes in nyligen och där jag gjort en vinst på 10% inom någon vecka. Säljer dock inte av den anledningen, utan för att jag inte hade några kontanter redo (min krigskassa är placerad i räntefond som tar lång tid på sig för att bli kontanter) och då SHB står för såpass mycket av min portfölj, de finns både som enskilt innehav och mycket representerade i Industrivärden. så fick de stryka på foten. Sålde även 3st aktier vardera i ABB och Clas Ohlson då dessa är mina högst värderade.

Allt gick rakt in i 3 st nya Apple aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar