måndag 25 april 2016

Dagens köp

Lönen kom in i natt och jag vet inte vad Avanza har gjort men min överföring var på ISK:t redan innan kl 11, det måste vara nytt rekord? Det spelar dock inte så stor roll eftersom att det som ska köpas är 3 st aktier i Disney. Det blir inte mer än så då jag den här månaden, som tidigare, även gör överföring till mitt bostadskonto. Det känns bra att inte exponera för mycket kapital på marknaden då många av de köplägen som fanns i början av året nu har försvunnit. Industrivärden har verkligen stuckit iväg, H&M har även de tuffat på bra, Apple låg ett tag på plus, det går att räkna upp fler men nöjer mig så. Tråkigt tycker jag som nettoköper, men det gäller att hålla tålamodet i styr. Det har blivit bra mycket lättare att tygla sig sedan jag upprättade min bevakningslista.

Jag har även betalat för två utlandsresor som kommer att genomföras i år så då blir kassaflödet med ens lite sämre. Det jag dock imponeras över är vilken bra ekonomi jag har. Två resor och jag klarar ändå sätta undan lite över 4000 kr till sparande, det är verkligen att visa upp styrka i min privatekonomi!

Maj ser dock ut att kunna bli en riktigt fin månad. Utdelningar från mina större innehav, många arbetade timmar i april hittills och en del kurslitteratur som nu kan säljas. Det är även inga större utgifter som jag ser ska komma så förhoppningsvis kan jag öka sparkvoten så att den ligger över 40 % för året så här långt. Våren ser alltså ljus ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar