lördag 21 december 2013

Mål för 2014

Tänkte skriva ned lite mål eller rättare sagt riktlinjer som jag ska hålla mig till under det kommande året. Det är bra att ha det "präntat på papper" så att jag kan gå tillbaka och se vad som gäller och för att jag inte ska kunna vifta bort målen som osanningar.

Den klaraste riktlinjen jag kommer ha är att inget inköp kommer genomföras utan att det gått en vecka. Det ska minimera antalet impulsköp till 0, eftersom att har jag haft så mycket tid på mig att gå igenom köpet så är det ett väl genomtänkt köp. Oftast leder det här till att det inte blir något inköp alls.

Som nummer två kommer att se på alternativ, att köpa sprillans nytt ska inte vara alternativ ett. I första hand ska jag kolla efter begagnat om det gäller inköp av t.ex. skidor eller en cykel.

Är det något annat inköp som t.ex. en kaffebryggare så är det bara det absolut bästa på marknaden kvalitetsmässigt som gäller. Detta för att minimera att man måste besöka butiken igen inom det närmsta halvåret. Här skickar jag med en brasklapp, det måste vara så att priset inte spelar i tio ligor över liknande produkter heller.

Det kan dyka upp fler riktlinjer, men de här är några jag tidigare följt sporadiskt, men några som jag vet kommer ge mig stort värde och hjälp till att nå mina tre miljoner när jag fyller 35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar