lördag 21 december 2013

Investeringarnas utfall 2013

Jag är inte helt på det klara med hur Avanza mäter procenten på den graf som visas på kontot. Om likvider räknas in och hur det förändras när jag gör insättningar, men jag räknar med att den finns där av en anledning, att ge mig ett hum om min avkastning.

Avkastningen i år är jag oavsett nöjd med. Fram tills idag har jag haft en utveckling på 34,29% och det kan jag inte klaga på. Jag räknar dock mest på hur mycket kronor det rör sig om och då är det 13569 kr. Att det är kronorna som är viktiga är för att ett av mina nyligen, mer definierade mål är att nå 3 miljoner innan min 35-årsdag. Det är en bit dit.

Jag har även en buffert som hoppat mellan olika konton i år. Den har väl växt lite mer modest, runt 1500 kr eller något sådant. Hoppas på att 2014 bjuder på rejäla nedgångar så jag kan sätta in mer pengar på börsen, fram tills dess så får månadssparandet lunka på så är jag med oavsett.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar