lördag 8 oktober 2016

Lundaluppens återkomst

Två år tog det innan legendaren i bloggosfären kom tillbaka till bloggandet. Lundaluppen har betytt mycket för mitt investerande, mer än vad man kan tro en anonym person kan ha inflytande. Lundaluppen visar på stor kunskap och stabilitet, två område jag har mycket att lära.

Jag har tagit inspiration och har en egen bevakningslista, använder mig av kriterierna och har under de två åren gått tillbaka och läst gamla inlägg för att lära mig en del.

Jag har dock ändrat min filosofi en del och jag har insett att små bolag ska ha en större plats i mina portföljer, Lundaluppen har trots allt ett kapital på 5 miljoner och jag ett söder om 200 000 kr, så det ska skilja i hur vi investerar.

Det ska bli kul att fortsätta ta del av kunskapen för jag brukar rekommendera vänner som vill investera att läsa Lundaluppens gamla inlägg för att få ny kunskap och nu kommer det fyllas på med nya visdomsord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar