lördag 8 oktober 2016

Månadsrapport - September

September passerade med en otrolig fart, jag har inte hunnit hälften av vad jag hoppades på men jag hoppas att det lugnar ned sig framöver så att det känns som det går mer tid mellan månadsrapporterna.

Månaden har innehållit mycket träning då mitt träningsmål för säsongen skedde i slutet av september, nämligen Lidingöloppet. Det är en fantastisk folkfest och ännu ett år så var vädret ett perfekt löparväder. Årets form var mycket bättre och jag kapade 20 min mot fjolårets skadedrabbade tid, men det blev inte nytt personligt rekord som jag hoppats på, då behövs det mer träning märkte jag, så det målet får jag ta nästa år.

Ekonomiskt blev månaden mycket bra. har köpt startbevis för löpartävling nästa år så det drog upp utgifterna precis i slutet av månaden och gjorde att jag inte når 50 % i sparandegrad men väl 44 % vilket inte är dåligt det heller. Ännu en månad där jag lägger undan mer pengar än vad studielånet är på, fantastiskt!

IntäkterSeptember
Försäljningsntäkter400
Bidrag2816
Gåvor0
Lån7088
Lön7847
Tjänstepension464
Utdelningar0
Summa18615
Boende extra−623
Boende nödvändigt−2477
Fest−812
Kläder0
Mat−3027
Personligt−814
Presenter0
Transport−327
Övrigt−2320
Summa−10400
Sparande8215
Sparandegrad44,13%

Totalt gick även investeringarna bra under månaden så mina tillgångar ökade lite till. Oktober vet jag inte ännu om den månaden kommer medföra några större kostnader däremot kommer intäkterna vara marginellt lägre då jag försökt minska på arbetade timmar för att hinna med studierna som tar mer tid i anspråk än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar