söndag 27 november 2016

Inköp Volati Pref och B&B tools

Jag har gjort två inköp den senaste tiden till stor del tack vare den sociala plattformen Shareville där man kan se vad andra investerare har för innehav och köper i. Jag har hittat några som har riktigt bra avkastninghistorik och som har en hel del vettiga åsikter runt bolag. Två aktier som jag därför har köpt är Volati Pref och B&B tools. Inköpet av Volati gjordes för att jag läst en hel del om bolaget, till och med innan det blev bestämt att de skulle notera stamaktien och jag gillar bolaget och affärsidén. Jag är däremot rädd att introduktionen kommer flyga då de har bra ankarinvesterare, många positiva analyser och mycket tillväxt och att jag således kommer ha svårt att få tag på en vettig mängd aktier. Då finns alternativet att köpa preffen och hoppas att byte av lista för den plus att bolaget får in mycket pengar i kassan och billigare finansiering att preffen kan få sig ett lyft.

Jag har även köpt B&B tools. I dem händer det en hel del framöver med en delning av bolaget vilket jag tror kommer öka värdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar