tisdag 15 november 2016

Den fokuserade portföljen

En månad har gått sedan sist jag presenterade portföljen. Nu ser portföljen mer slimmad ut och jag har satsat på mina 6 st bästa idéer. Är bra sugen på att även ta in Volati som långsiktigt innehav när de noteras, men blir väl antagligen blygsam tilldelning om det överhuvud taget blir tilldelning alls. Har ansökt om både Crunchfish och Finepart utan att bli tilldelad en enda aktie. Nu har jag även tecknat i THQ, Smart eye och Serneke, blir intressant att se om det är möjligt att få någon tilldelning alls. Det är helt otroligt hett med IPOs på marknaden. Det kräver mycket fritt kapital för att kunna teckna så många samtidigt att jag inte tecknar för stora summor utan ungefär 150-200% av det tillåtna minimi antalet.
Jag har fyllt på i Castellum och Bahnhof som senaste affärer och aktuell portfölj ser ut som nedan:

BolagAndel av portföljen
Spiltan Räntefond/Kassa33,6%
Kopparbergs22,2%
Castellum12,0%
Bahnhof11,0%
Hafslund B9,8%
Nilörngruppen6,7%
Fortnox4,8%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar