onsdag 2 november 2016

Månadsrapport - oktober

Oktober susade förbi med en otrolig fart, mest p.g.a. en hög arbetsbörda med kombinationen studier och jobb. Framöver kommer detta lugna ned sig något, då det är dags för uppsatsskrivande och således mindre schemalagda grupparbeten m.m.

Oktober bjöd även på en hel del aktieaffärer för egen del, något som jag tidigare under året skrev att jag måste jobba på att minska och det är fortfarande aktuellt, då jag inte tror den höga aktivitetsnivån påverkar min avkastning positivt.

Den här månaden tycker jag ha innehållit mycket när det kommer till kategorin fest, då bl.a. en pubrunda gick av stapeln, trots detta så stack inte kategorin iväg utgiftsmässigt.

Övrigt klarade jag nästan att få till 0 kr men då vi bestämt en resa i Sverige i maj nästa år så betalades det hotellet redan nu och kategorin ökade då en del.

IntäkterOktober
Försäljningsntäkter280
Bidrag2816
Gåvor0
Lån7088
Lön6573
Tjänstepension392
Utdelningar0
Summa17149
Boende extra−348
Boende nödvändigt−2481
Fest−1014
Kläder−823
Mat−3285
Personligt−896
Presenter0
Transport0
Övrigt−2188
Summa−11035
Sparande6114
Sparkvot35,65%

Aktieportföljen har minskat i värde något så det syns inte riktigt på mina tillgångar att jag la undan dryga 6000 kr. Oavsett är jag nöjd med utfallet trots minskande lön. Nästa månad kommer att bjuda på en ännu lite lägre lön, men förhoppningsvis så minskar jag även utgifterna så att det blir en fin sparkvot även då. Allt under 30 % i sparkvot ser jag lite som ett misslyckande då jag tycker att jag lever otroligt fint på den nivån jag har nu att ökade utgifter inte skulle ge någon effekt på mitt välbefinnande mer än ytterst marginellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar