onsdag 8 oktober 2014

Snålmånad light

Den här månaden försöker jag hålla nere kostnaderna så gott det går. De senaste månaderna så har mat och övrigt varit två kolumner som grävt djupt i mina fickor. Mycket inköp av engångskaraktär, vart och ett inköp ser inte så mycket ut för världen men summerade så är det betydande belopp.

Den här månaden har jag dock börjat starkt inte minst på matfronten, dock kommer det att krävas en del finurlighet och finess att hålla nere kostnaderna. Detta eftersom jag får besök av gäster nästan varje vecka nu ett tag.

Något som jag lägger en del av min matbudget på är fika. Det kan ses som självklart att något sådant inte ska finnas med hos någon som vill spara mycket pengar. Dock är fikat något mer än så, det är flera timmar med diskussioner om politik, ekonomi och livet. Något jag absolut inte skulle kunna välja bort helt för att få några extra slantar att spara. Däremot har jag börjat att baka lite själv, för att minska den totala kostnaden. En bra känsla är det när man både känner sig händig och kan spara på samma gång.

Jag har även lagt ut en del böcker jag äger på blocket för försäljning, vilket har renderat en liten inkomst samtidigt som det gjort att de inte ligger och skräpar i något hörn.

Det finns mer att göra och mer att hålla pengarna ifrån, jag återkommer med hur det fortskrider. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar