söndag 5 oktober 2014

Ekonomibloggare abdikerar

Den ekonomibloggare som betytt mest för mig, Lundaluppen ska sluta att skriva inlägg. Tråkigt tycker jag, Lundaluppen var en av de första, om inte den första ekonomiblogg som jag började läsa när jag hittade mitt intresse för aktier. En bloggare som varit långt mer konsekvent i sitt investerande och som har en avsevärt större portfölj, en förebild alltså.

Stora, "tråkiga" bolag har varit hans melodi och i mångt och mycket har jag hakat på. I det eviga lovordandet av indexfonder har Lundaluppen framhävt även baksidorna med dessa. Jag har mycket att tacka han för, då jag har lärt mig mycket nytt. Analyserna av bolag har varit föredömliga och bevakningslistorna lättförståeliga. Det blir lite tomt att uppdatera bloglovin varje morgon och se att det inte kommit ett nytt vist inlägg, jag får söka vidare efter kunskap på annat håll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar