fredag 10 oktober 2014

Inköp Handelsbanken B

Det blev inga Industrivärden i höstens inköp. När det var dags att lägga order så hade de återhämtat sig en bit. Då blev det förstahandsvalet, Handelsbanken B som 19st fräscha aktier till en kostnad per styck av 318,55 kr efter courtage. Jag är nöjd med beslutet. Direktavkastningen är något bättre än A-aktien och jag får en större del bank i min portfölj. Svenska banker är väldigt välskötta jämfört med de krisande på kontinenten och jag gillar det stabila ägandet, då det är Industrivärden och Oktogonen som är de största ägarna.

I övrigt har börsen börjat att sjunka och det är lätt att känna sig lockad att göra mer inköp. Mitt nästa regelbundna inköp kommer ske längre fram, i december/januari men jag kommer sälja av fonder jag har och även köpa för de pengarna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar