måndag 4 juli 2016

Nya inköp

Brexit bjöd på stora nedgångar under förra måndagen och jag var inget undantag från alla de som såg sin chans att köpa på sig mer aktier. Satte inte in mer pengar på kontot då jag satt in lite tidigare i månaden för att vara med på introduktionen av Academedia. Det jag blev tilldelad sålde jag sedan på bra mycket högre nivåer, men tyvärr var tilldelningen av antalet aktier låg så det blev inga stora summor.

Har efter försäljningen av Academedia använt en del av pengarna till köp av Novo Nordisk. I "brexit-raset" så använde jag också en del av pengarna till köp av Handelsbanken A, Kopparbergs och Sampo. De två förstnämnda är påfyllningar i innehav jag har på lång sikt. Sampo är mer kortsiktigt i spåren av dokumenten som pekar på att Nordea har allt för lite eget kapital. Jag tror att det har varit en överreaktion och hittills verkar det något sånär rätt, då Sampo stigit mer procentuellt än övriga aktier köpta vid samma tillfälle.

Jag hade gärna sett att det inte blev en sådan snabb uppstuds så att jag fått chansen att fylla på mer för pengar jag har i räntefonder. Nu blev det inte så och det verkar synnerligen svårt att rubba börsen. Inga nyheter verkar få den helt ur balans mer än mycket korta stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar