söndag 3 juli 2016

Månadsrapport - Juni

Det har varit en låg aktivitetsnivå på bloggandet då sommaren har kommit och jag har tagit och utnyttjat det på bästa sätt med mycket bad, häng, midsommarfirande och nu senast en utlandssemester med vänner.
Vissa kategorier blev därför något högre än vanligt, tänker då främst på mat och fest, hänförligt till detta. Sparmässigt blev det en bra månad då jag nu åter är på en mer rimlig nivå utgiftsmässigt än vad jag varit på ett bra tag. Brexit påverkade inte portföljen nämnvärt heller, efter det stora fallet så har den nu återhämtat sig, så denna månaden ökade mitt eget kapital då jag inte får studielån under sommaren. Känns bra att fortfarande ha en nettoförmögenhet trots 4 år med studier nu, om än en liten sådan.
Såhär ser junis intäkter och utgifter ut:
IntäkterJuni
Försäljningsntäkter500
Bidrag0
Gåvor300
Lån0
Lön18334
Tjänstepension544
Utdelningar0
Summa19678
Boende extra−298
Boende nödvändigt−2497
Fest−1301
Kläder−1903
Mat−3987
Personligt−913
Presenter−158
Transport−637
Övrigt−188
Summa−11882
Sparande7796
Sparandegrad39,62%

Nästa månad kommer sparandet förhoppningsvis sluta på +- 0 kr. Att jag är nöjd med ett sådant resultat har att göra med att jag jobbat enbart lite under juni och inte har några andra intäkter, om jag inte får sålt lite kurslitteratur eller annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar