tisdag 13 januari 2015

Inköp, försäljning och utdelning

Det här hänt en del i början av året. Jag har ännu inte hunnit formulera ned mina mål för året även om jag fått de lite klarare i tanken.
Det som jag i alla fall är helt säker på är att jag har fått in är årets första utdelning. Den kom inte helt otippat från Wal-mart.

Utdelning:  
Datum               Aktie                 Antal              Utdelning             Summa*
2015-01-08       Wal-mart               15                    3,82                    48,75

*Jag har börjat använda summan av utdelningen efter att källskatt är dragen

Jag har även sålt av mina aktier i Statoil. Det blev ett kurslyft vilket jag hoppats på, oljekrisen har dock påverkat norska kronan som gör att det ändå slutar med en minusaffär på 34kr. Jag skulle vid senare tillfälle gå in och stanna kvar, men just nu så vet jag inte hur detta slutar. Hade som tanke att folk överreagerade till en början men nu på en månad har oljepriset letat sig ned till 50-strecket.

Försäljningen resulterade i en påfyllning av ett annat energislag och månadens inköp blev en annan bekant aktie.


Inköp 
Datum               Aktie               Antal              Kurs                      Summa**
2015-01-05       Vardia               48                    26,50 NOK                1339
2015-01-06       Hafslund           25                    49,60 NOK                1282

**Köpeskillingen i SEK inkl. courtage.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar