söndag 8 januari 2017

Mål för 2017

Såhär en vecka in på det nya året kan det vara bra att sätta upp en budget och mål inför året. Jag brukar inte följa min budget strikt och tacka nej till saker för att hålla min budget, jag använder den mer för att "ankra" mina kostnader och ha en medvetenhet om vad jag kan tänka mig att ha för kostnader per månad. Då jag inte varit i närheten av budgeten senaste året väljer jag dock att göra vissa förändringar. Jag budgeterar även för resor då detta har gjorde den stora skillnaden i fjol. Kläder och mat var andra poster som var svåra. På maten så ingår mycket "upplevelser" som middag på restaurang och därför ökar jag på den posten med 500 kr. Kläder har jag en tendens att köpa mycket av, har dock gjort en rejäl utrensning så att min garderob ska bli mer tydlig och har fyllt på med en del kläder jag saknar. Den posten kommer jag klara till året med en blygsam höjning från föregående år.


Med den här budgeten har jag räknat att jag kommer att kunna spara över 30 % vilket är min miniminivå. Jag har inte gjort någon egen kolumn för CSN-återbetalningar, men räknar en viss del i övrigt.
Det jag ska bli bättre under året på gällande ekonomi är:
  • Redovisning, då detta är vad jag kommer jobba med
  • Minska antalet inloggningar på Avanza, borde klaras av att jag kommer få rutiner med riktiga arbetsdagar
  • Minska antalet transaktioner, kommer hänga ihop med mindre antal inloggningar
  • Sätta mig in helt och hållet i mina portföljbolag
  • Hålla mig till en strategi (återkommer med den reviderade i nästa inlägg)
I övrigt ska jag bli bättre på:
  • Ta tillvara varje dag och njuta, inte hela tiden drömma om framtiden
  • Hålla kontinuitet i träningen, det ska alternativträning vid små känningar hjälpa till med
  • Vara mer öppen och positivt inställd till situationer jag upplever jobbiga
Gott nytt år!


2 kommentarer:

  1. Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska verk, e-post: drogunduspellcaster@gmail.com jag var förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav den här stora mannen kontakten med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att bli kär i min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: drogunduspellcaster@gmail.com om du står inför någon form av problem
    1. Få din älskare eller man tillbaka
    2. Pengar stava / lycka till stavning
    3. Om du vill stoppa din skilsmässa
    4. Skyddsspel
    5. Få jobbstavning
    6. Kampanjer
    7. Få pengarna tillbaka.
    8. viktminskning stavning
    9. Kärlekstavning
    10. Om du vill tillfredsställa din partner / botemedel för svag erektion
    11. graviditetsstavning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      för alla behov av lån eller finansiering av projekt vänligen kontakta Mauro WHO me ACE för att hjälpa har även ett lån utan protokoll och detta på kort tid Sara.mauro61@gmail.com
      credit.financement65@gmail.com

      Radera