lördag 24 december 2016

Jul

Äntligen är det dags för jul och lite ledighet. Jag gillar verkligen den stämning som infinner sig runt jul. Många säger julstress men det är inget jag märker av utan njuter mest av att se så mycket folk i omlopp och att alla verkar vara på färd någonstans. Det är konstig men det tycker jag ger ett sådant lugn.
Spelade även Bingolotto en timme under gårdagen, det är däremot något som jag enbart fascineras av. Hur är det möjligt att detta spel kan locka så många år efter år? Jag hade en lott för att jag vet att alla släktingar har en, tänk om det är så alla resonerar? Ingen som bryter det mönstret.
Ska idag till mina kusiner som nästan varje julafton. Det är kul att se vilken dramatisk skillnad julklapparna har fått. Förr låg det ett berg av klappar runt granen, nu endast ett paket till varje och 4 små till ett julklappsspel. Sunt att det går mot mer ordentliga paket och mindre som kommer skräpa resten av året. Funderar själv på hur det kommer bli när man själv får barn, ska verkligen jobba hårt för att de ska uppskatta det lilla. Det känner jag att jag själv har varit rätt bra på.
Mat och sällskap är det jag uppskattar mest med julen, så det får det bli nu, GOD JUL!

1 kommentar:

  1. Hej
    för alla behov av lån eller finansiering av projekt vänligen kontakta Mauro WHO me ACE för att hjälpa har även ett lån utan protokoll och detta på kort tid Sara.mauro61@gmail.com
    credit.financement65@gmail.com

    SvaraRadera