fredag 15 maj 2015

Hur ska jag utvecklas som investerare?

Jag har i tidigare inlägg förklarat hur min filosofi ser ut och vilka bolag som väcker intresse, mina kriterier, nu har turen kommit till förbättringar. Hur ska man göra för att inte stå och stampa på samma ställe hela tiden och det enda man gör gällande investerandet är att logga in och ut på Avanza?
Det gäller att studera, studera och åter studera. jag läser ekonomi på universitetet så därifrån försöker jag insupa så mycket kunskap som möjligt (måste dock sluta prokrastinera så förbannat så får jag med mig mer kunskap). Jag har som idé att de gånger det känns svårt med pluggandet så ska jag alternera med något som ger lite mer till det intelektuella än upprepade inloggningar på Avanza, scannande av Twitterflödet och slötittande på TV, nämligen följande lista:

Hur jag ska utveckla mitt investerande
Jag kommer att läsa kända, duktiga, överpresterande investerares tillvägagångssätt.

Jag ska lära mig att använda mig av Excel som hjälp.

Jag ska läsa alla årsredovisningar för bolagen.

Publicera en analys för varje bolag som är aktuellt i min portfölj och analysera alla bolag på min 
bevakningslista. Mäta dem mot kriterier.


Redogöra för nyckeltal jag anser är viktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar