torsdag 19 februari 2015

Osthyveln är framme och en annan snabb försäljning

Under de senaste dagarna så har jag fortsatt att fundera. Det resulterade i att jag sålde Unibet ganska omgående. Det var en "bet", höhö, på att det var en överreaktion i och med rapporten. Det visade sig vara rätt då det steg ganska omgående redan under dagen och även följande dagar, men efter tillbakagång så sålde jag med dussinet kronor i förlust. Tänkte att jag hade slutat med sådana här affärer och skulle sätta mig in mer i verksamheter som jag investerar i.

I dag smög jag dock upp osthyveln ur kökslådan och minskade mitt innehav i Fortum. Jag minskade med ungefär hälften, nämligen 20 st aktier till kursen 19,67€, valutakursen var 9,54 vid tillfället.
Jag tycker att både Fortum och Hafslund inte är nödvändiga att ha som så stora innehav i min portfölj. Kärnkraft och Ryssland mot vattenkraft och Norge var det som fick avgöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar