onsdag 11 februari 2015

Bevakningslista

Jag har efter många tankar under dagen skalat ned min bevakningslista. Den innehöll alla bolag jag tycker är intressanta, men många av dem krävs det mycket av mig för att begripa vad de pysslar med. Därför har jag rensat bort en del vilka kan komma att bli aktuella senare om jag märker att kursen fallit mycket. Det tar dock och frestar mitt köpfinger när det är bra bolag och kursen har rört sig flera procent under dagen och därför så känns det rätt att ta bort dem från listan så att jag kan fokusera mig och inte drabbas av köplust.

Av denna anledning så har listan kortats ned, och tillsammans med mina redan aktuella portföljinnehav så är det de här bolagen som jag i fortsättningen kommer följa extra noga av lite olika anledningar som jag kommer redogöra för senare:

Apple Inc
Mekonomen
Sampo
Berkshire
H&M
Axfood
ICA
Lundbergföretagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar