onsdag 27 mars 2013

Extrajobb

Hade lite längre sammanhållen ledighet än bara en vanlig helg så passade på att meddela för min förra arbetsgivare att jag kunde jobba lite extra om det behövdes. Nog så var jag efterlängtad för jag fick jobba hela tre dagar. Bra med extra pengar det till en som studerar. Har även påsklov nästa vecka och hoppas då självfallet på att mer tider ska trilla in.

Enda smolken i glädjebägaren är dock att jag inte fått någon klarhet över hur det blir i sommar. Inget sommarjobb klart och vi befinner oss i slutet av mars, det är inte riktigt efter planen. Kunde inte ha påverkat situationen för att motverka att den uppkommit, då min arbetsgivare tidigare har sagt att "de räknar med mig i sommar" men nu har ett nytt semestersystem och annat grusat maskineriet. Jag har hittat en del jobb på internet när jag sökt runt, så det blir att skicka iväg lite sena ansökningar och hoppas på det bästa.

Ska även försöka att få tag på ett mera regelbundet helgjobb. För ett mål är att inte behöva ta studielån varje termin utan att vissa terminer enbart köra på bidragsdelen. Antingen att göra så, eller att kunna investera i aktier varje månad och bygga upp sparandet rejält, då räntan ändå inte är avskräckande på studielånet.

På tal om extra inkomster, semesterersättningen och tillbaks på skatten får jag i juni. Om jag har räknat rätt med valutaförändringar och annat ska det betyda minst 16000kr in på kontot, helt okej då det är lite mer än två månadskostnader för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar