lördag 5 september 2015

Matens betydelse

Mat är verkligen nyckeln till allt. Jag har själv haft stort intresse för mat under längre tid, har växt ifrån tiden då det var köttbullar och makaroner fem dagar i veckan. Det jag haft problem med är att aldrig bli mätt, eller mätt blir jag, men hungrig lika snabbt igen. Det har resulterat i att jag trots mycket inspiration i köket och att jag älskar mat, har ätit mängder med godis.

Nu är det dock nya tider, jag har upptäckt LCHF. En bra stund efter hypen kan tilläggas, men så värdefullt ändå. Det är ingen strikt variant, utan jag äter en del kolhydrater också, men har minskat på mängden och istället ökat protein- och fettintaget. detta har gjort att jag känner mig mätt väldigt länge, det kurrar inte i magen efter en timme. Även den positiva effekten att jag känner mig mer allert oh inte somnar under föreläsningen får tillskrivas kostomläggningen. Den absolut bästa effekten är ändå att godissuget nästan helt har försvunnit.

Tänk att maten har sådan betydelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar