torsdag 27 augusti 2015

Ökade kostnader + minskade intäkter = mer sparande?

Hösten börjar med att jag ska flytta till ett större boende. Bättre på alla sätt utom ett, det kommer att uppskattningsvis öka mina boendekostnader med tusenlappen. Detta plus att jag har planer på att sluta mitt nuvarande extrajobb kommer att göra avtryck i min budget.

Anledningen till större boende är enkel, lyx, har de senaste fyra åren bott tillsammans i små ettor, jag måste ha lite mer utrymme.

Anledningen till att sluta extrajobbet är jag tycker tiden kan användas till ett annat jobb, förhoppningsvis helgjobb (dubbelt betalt fick jag smak på under sommarens jobbande) eller ett som kan vara bra för mitt fortsatta yrkesliv.

Tanken är alltså att vara helt på topp, kunna fokusera bättre på studierna, tjäna mer pengar och på det viset spara mer, att få två minus att bli plus.

Jag skulle även kunna anstränga mig lite mer för att hålla nere utgifterna, tycker jag lever riktigt fint för tillfället, med många inköp, som inte alla är framkallade av nöden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar