fredag 31 maj 2013

Bolåneprut

Nu gäller inte rubriken något som jag själv ska göra då jag inte sitter med något bolån. MIn moder har dock ett på sitt hus, då hennes bundna lån närmade sig sluttiden så skulle hon ner och fixa nytt. Förra gången hade hon inte förtroende för mig och lyssnade inte överhuvudtaget på mig när jag sa att hon behövde pruta.

Nu det senaste året har jag dock hjälpt henne och visat hur man kan få högre ränta på de pengar man har som buffert, att det inte bara finns lokal banken utan att valfriheten är enorm. Jag tror att det varit uppskattat, för nuförtiden så har vi diskuterat sparande i olika former flitigt. Hon har betalat av de lånen hon hade privat hos kompisar, billånet är på väg ned och nu i veckan så tog hon tag och skulle nämnligen pruta på sitt bolån. Hon fick ned räntan en bit, men vad jag erfar blev det inget bestämt.

Tur är det, för jag hade inte sätt mig in i läget då jag inte trodde jag skulle få chansen. Till veckan ska hon dit igen, då full med argument, här har hon mycket att spara. Kul att se någon anamma mina idéer om sparande och inte visar allt för mycket rädsla för banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar