måndag 30 juni 2014

Inköp Hafslund och Industrivärden

Sålde det tillfälliga innehavet i Elekta. Att vara trader för en stund lönade sig men nu är det långsikiga innehav som pengarna har investerats i istället. En köporder jag haft liggandes på Hafslund gick igenom och 105 st aktier till en kurs på 50 NOK inhandlades. Även en del nya Industrivärden har köpts in. Ett nytt månadssparande har även startats på Nordnet. Där har jag valt att lägga 200kr på Superfonden Norge och Superfonden Finland, i en kapitalförsäkring. Gillar att ha möjligheten att kunna använda två typer av konton, både en KF och så en ISK på Avanza, man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, om några förändringar sker och sådant.
Att valet föll på Norge och Finland har mest att göra med att jag vill nå lite nya bolag, speciellt den norska fonden innehåller många bolag som kan komplettera mitt sparande.

Nu jobbar jag annars på att nå upp till 150 000kr i tillgångar. Har jobbat mycket och har en helt okej lön på mitt sommarjobb så jag räknar med att nå den summan antingen i juli eller augusti beroende på när lönen kommer in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar