fredag 19 april 2013

Jobbintervju

Inom loppet av två dagar har jag blivit kallad på två jobbintervjuer. Känns bra att man får komma och berätta vem man är och göra ett intryck, tycker ju inte riktigt att pappersformen av CV ger den chansen. Känns som hur väl man än skrivit måste man ha turen att bli vald ur högen. Ska komma på ett bättre sätt, men nuförtiden så känns det som att många flyttat ansökningarna till internet där man måste fylla i formulär på varje sida, tidskrävande, vilket tiden kunde använts till att göra ett alternativt CV, en kreativ film om varför just jag ska få jobbet.

I övrigt en rapport från Telia idag, dåligt med tillväxt och den föll. Har inte bestämt mig om jag ska köpa på mig mer. Har ju inte mycket att komma med analysmässigt så de senaste köpen har känts mer som ett lotteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar